Następnie położą pokrowiec ze skóry delfinów, a na tym rozciągną tkaninę całą z fioletowej purpury… Lb 4, 6

Żona piecze chleb w piekarniku. W całym domu pięknie pachnie. A ja obieram czosnek do żurowego zakwasu. Będzie się kisił parę dni. Święta blisko:-)

Zastanawiam się nad względnością. Czy jest w naszym życiu coś stałego i doskonałego? A nasze wyobrażenia o świecie, które nazywamy nauką…Przecież to też pewne interpretacje oparte na naszych zmysłach, powiązane ze sobą czymś, co nazywamy logiką. Na to oczywiście oburzy się każdy scjentysta i racjonalista. Dawno temu prowadziłem na ten temat zażarte dyskusje z lifebreathem – KLIK. Przecież nauka jest źródłem naszego postępu, dzięki niej mamy smartfony i nowoczesną aparaturę medyczną. Bezsprzecznie…  Jedno ale:-) To my – ludzie widzimy w tym postęp. Czy tak jest również, jeśli weźmiemy pod uwagę cały Wszechświat albo choćby naszą planetę? Czy jest tak choćby z punktu widzenia delfina, który jest jednym z najbardziej inteligentnych zwierząt na Ziemi? Może się o tym przekonamy za jakieś dwa lata. Uczeni przypuszczają, że dzięki sztucznej inteligencji poznamy wtedy skomplikowany język delfinów:-) – KLIK.

Może więc zawsze warto dodawać „nauka z punktu widzenia człowieka” a nawet „prawda z punktu widzenia człowieka”:-) Jednym słowem względność. Żaden pewnik. Przynajmniej z punktu widzenia pewnego sceptyka…

Pozdrawiam

Ceramik

8 myśli na temat “Następnie położą pokrowiec ze skóry delfinów, a na tym rozciągną tkaninę całą z fioletowej purpury… Lb 4, 6

    1. Odstręcza nas dogmatyzm… Zwłaszcza nas Polaków. Niepokorna słowiańska dusza:-) Poza tym żyjemy w ciekawych czasach, jak napisałaś na swoim blogu… Tym bardziej więc jesteśmy …innowacyjni:-)

      Polubienie

  1. Az sie boje, co nam powiedza, na pewno nic milego;)
    My bedziemy w swieta…remontowac;) Malowanie, wiec nikomu nie bedzie przeszkadzalo, ewentualne borowanie zostawiamy na sobote, albo pozniej, wtorek i srode po switach:)

    Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s